Yaşamı İlk Fark Edişim



Ne mart nisan gibi gül kokuyorsun
Ne eylül ekim gibi acıları saklayacak kadar gece
Musibetlerin lapa lapa yağdığı en sert yamaçlardan selam sana
Puslu bir şiirdir şimdi benimdir deyip geçtiğim sokaklar
Efendim! sen hasret koktuğundan beri     İstanbul’dayım
Yani aydınlıkta, yani asrın Arafat’ında,  ama üşüyordum
Sen ki Mezopotamya’nın koynundan bana kalmış bir ağıt gibisin
Ben de Eyüp’ten hazana çalar bir simaya sahibim
Teslim oldum diye, hapse düştüm omuzlarımdan aşağı
Ocak öğretmenim oldu benim, sen gittikten sonra
Bunu duyan inceden ayrılır mevsimlerin âleminden
Şimdi gözlerimi güneşe dikerek sesleniyorum sana,
Harabehanelerimin en tepesinden ağıtlar yakıyorum
Yasa düşüp göğe uzattım turkuazlarımı ocağın ayazında
Sonra kaldığım yerden zikre devam ettim,yani gözlerinden
Ocak’tan geçiyorum her gece bende kalan tüm anıları sırtlayarak
Acılar içinde kıvranırken felaketim olurdu ağlardım
Bencilikle başlattığım sözlerdi bunlar Ocak’ın kıyılarında
Gururumu ayaklar altına alarak bitiyorum şimdi içimi dağlayarak
Uçurumun kenarına vardım, nar ve nurdan patikaları aşarak
İstanbul’a kar yağıyordu, benim sessiz kaldırımlarım ise dikenli



Ocak! Ben karanlık sokakların büyüttüğü ayak sesleriyim
Noktalar sanki beni bekliyor, gölgeden ne sabahlar görünür ne de gündüz
Ocak’ta doğdum ya ben,
Öyle hissediyorum ki yaşamak gibi makberim olur içimde uzayan bu lisan.
Gözler niye geçer içimizden? Ya sözler? Aklımız niye karışır?
Ocak’tır geçer gider, her şey başka olacak, en ücra köşelerde adlarımız yarışır
Ocak! Yaşamı ilk fark edişim,  belki de ilk yenilişim.



Yüksek kuleler gibi üstüme düşüyorsun yelkovan akrebi kavalarken
Ansızın kalbim düşüyor, tutuşan yüreğim yarım bir pazartesi
Resimler yarım, şiirlerim yarım, sözler yarım, her şey yarım
Eskiden radyoları dinlerdim geçti meğer sessizlik daha hışırtılıymış dalgalar yarım
Yağmur sonrası karanlık bir şehirdir Ocak, ıslanmış bir afişte yarım
Ocak, yaşamı ilk fark edişim, ilk yenilişim, bu serzenişte yarım
Turkuaz sonrası sensiz geçen şifalarda medceziri andırıyor akşam akşam
Her yağmurdan sonra yağmalanmak, kaçışmanın felaketi de yarım.

Muhammed Zekİ Aygur / 23-24 Ocak 2016








Yorumlar

Popüler Yayınlar