Hata yapmaktan korkmayın!


Bu söz çarpmaya ve çarpıtılmaya müsait olsa da tekrar etmek istiyorum evet asla yanlış yapmaktan korkmayın. Yanlış yaparım korkusuyla hiçbir şey yapamayanları bir kenara bırakacak olursak her başarının arkasında bir yenilgi vardır diyerek başlamak istiyorum sözlerime.
Farklı farklı rivayetleri olsa da Thomas Edison’un yüzlerce hatta binlerce yanlış denemeden sonra ampulü keşfettiğini biliyoruz. Binlerce kez yanlış yaptın hala yanlış yapmaya devam mı edeceksin diye soranlara Edison : “Hiç yanılmadım,  tam aksine 10000 işe yaramayan yol buldum. Dehanın %1’i ilham, %99’u terdir.  Yapabileceğimiz şeyleri yapmaya başlarsak, kendimizi hayretler içinde bırakırız. Cesaretimi kaybetmiyorum; çünkü her vazgeçilen yanlış girişim, ileri doğru atılmış yeni bir adımdır.” İfadelerini kullanıyor. Başarı merdivenlerini ancak hata üzerine hata yaparak tırmanabiliriz. Fakat bu, yanlış yapma lüksü oluşturmasın bizde. Bu lüksü oluşturmaya hakkımız olmadığı gibi yanlış yaptıktan sonra işimizi bırakmanın da bir anlamı yoktur.

Bir insan olarak hiçbir canlıda olmayan yetenek var bizde ve biz buna hayal gücü diyoruz. Hayal gücü yapacağınız işi gerçekleşmeden önce görmenizi sağlıyor. Bazen birkaç ay sonrasını bazen birkaç yıl sonrasını hatta çeyrek asır sonrasını bile bu güç ile hayal edebiliyoruz. Bence sadece biraz motivasyona ihtiyacımız var. Geçen yazımda plasebo etkisinden (İyileşmeye inanmak) bahsetmiştim şimdi başka bir etkiden bahsetmek istiyorum. Yapabileceğine inanmak, hayal gücünün sınırlarını aşmaktan bahsetmek istiyorum. Sizleri bu köhnemiş dünya için her gün yarım saat sessiz bir köşeye çekilip tefekkür etmeye davet ediyorum. Sadece 30 dakika…

 En büyük problemimiz ne biliyor musunuz? Hala geçmişte yaşıyor olmamız… Hala hatalardan bahsediyor oluşumuz ve ileriye dönük hiçbir planlamamızın olmayışıdır.  Halen şuan ki halimizden bahsediyoruz. Geçmişi bırakıp artık gelecekte yaşamaya başlamamız lazım. Bu söz çarpmaya ve çarpıtılmaya müsait olduğu için tekrar söylüyorum. Artık geçmişte yaşamayı bırakmamız lazım. Geçmişten ders almayın demiyorum. Artık  geçmişte yaşamayın diyorum.

Biraz tırmanmak ve engelleri aşmaktan bahsediyorum. Her gün geleceğe gitmek ve orada biraz yaşamaktan bahsediyorum. Nerde olmayı hayal ediyorsanız orda yaşamanızı istiyorum. Bunun için biraz inanca ihtiyacımız var. Kurduğumuz hayaller 10 yıl 20 yıl sorma muhakkak gerçekleşecektir. Teslim olmak, intihar etmek gelebilir aklınıza ansızın. Sonsuz bir beden, geceyi ve karanlığı aydınlatan bir arzu istiyorum sizden.
Sadece hayal kurmaya devam edin. Ne olacak bir gün biliyor musunuz? Bir gün sizin gününüz olacak. Etrafınızda hiçbir delil olmadığı halde başarıya görmeli ve inanmalısınız. Hiçbir şeyiniz olmadığında, hayatın acı olduğunu fark ettiğinizde ve yorulup pes etmeyi istediğiniz anda etrafınıza bakın ve inancınızı artırın. Eğer denemeyi bırakırsanız o gün hiç gelmeyecek! Eğer pes ederseniz başarı hiç bir zaman sizinle olmayacak.
Her hatadan ders çıkarın. Başarısız olduğunuz alanlarda geri dönün ve tekrar deneyin. İşinizi mi kaybettiniz? Kaybettiğinizde dönün ve tekrar deneyin. Yatırımlarınızda tüm paranızı mı kaybettiniz? Dönün ve tekrar deneyin.  Hayal etmediğiniz sürece hedeflerinize asla ulaşamazsınız.
Gelecek düşüncelerimizdedir. Korku hayal gücümüzün üretimidir. Korktuğumuz şeyler şuan yok belki de hiç olmayacak. Korku bir seçimdir, çok uzaklara gitme riski alabilecek kişiler kapasitelerinin ne kadar fazla olduğunun farkına varabilir.
Hayallerimizin net olması gerekir.  Sabah uyandığımızda ilk adımı atmaya ne dersiniz? İlk adım daha önce görmediğimiz bir şeyi görmek olsun. Şuan her neredeysek bu geçici hayatımızın sonuna kadar aynı yerde kalmayacağız, kalmamalıyız.
Ne olduğumuzun neye benzediğimizin hiçbir önemi yok. Her sabah tutkulu ve enerjik başlayalım.  Her güne yeni bir vizyon ile başlamaya ne dersiniz? Zihinsel olarak onunla yaşamalıyız. Bu vizyon her şeyimizi etkilemeli bir yaşam tarzı haline gelmelidir. Bir “B” planın olması  “A” planını engeller. Buna ulaşmak için bedel ödemeye var mısınız?

Muhammed Zeki Aygur
12.01.2017

DÜ -Veteriner Hekimliği 
AÜ - Medya ve İletişim





Yorumlar

Popüler Yayınlar